15 gru 2017

Świąteczne ciasteczka z żurawiną

W nastroju nadchodzących Świąt, przepis na domowe ciasteczka z żurawiną :)
 



Moje wypieki świąteczne "last minute" zaczynam od prostego przepisu na domowe, zdrowe ciasteczka. Pyszne, maślane w smaku, z aromatem żurawiny, z mąki kukurydzianej, stąd ten piękny żółty kolor. Idealne na prezent dla bliskiej osoby, smakują z kawą, herbatą, podane ze świeżymi owocami, itp. U mnie zrobiły furorę na imprezie, zniknęły z półmiska w kilka chwil. To chyba dobra wróżba w oczekiwaniu na moje wypieki na święta :)


Ciasteczka z żurawiną

Składniki na ok. 45 ciasteczek:

300 g mąki kukurydzianej /lub zwykłej 
100 g masła
1 duże jajko
1 łyżka jogurtu greckiego
50 g cukru trzcinowego
50 g suszonej żurawiny
szczypta soli morskiej 

Przygotowanie:
1. Mąkę przesiej na stolnicę, dodaj masło, posiekaj nożem na mniejsze kawałki, a następnie rozetrzyj w palcach. Dodaj cukier oraz suszoną żurawinę, pokrojoną na drobniejsze cząstki i całość wymieszaj.

2. Zrób dołek pośrodku, wbij całe jajko, dodaj łyżkę jogurtu. Wszystkie składniki wymieszaj i wyrób ciasto. Po wyrobieniu ciasta, zrób z niego kulę, zawiń w folię i włóż na 30 minut do lodówki.

3. Po schłodzeniu rozwałkuj ciasto na grubość ok. 0,5 cm.  Ciasteczka wykrawaj foremkami i układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz ok. 10 min. w temperaturze 200° C na złoty kolor.

Moja rada:
Aby ciasto podczas rozwałkowywania nie przykleiło się, podłóż papier do pieczenia, można też podsypać mąką.



 

Grudzień - jeden z najpiękniejszych okresów w roku. Ode mnie prezent - przepis na domowe ciasteczka, bardzo proste i bardzo pyszne! 

Wesołych świąt! :)